سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

عدالت فرهنگی را از طریق کتابخانه‌های سیار پیش می‌بریم

وزیر در مدرسه فرهنگ

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین هفته کتاب با حضور دانش‌آموزان در مدرسه فرهنگ تهران گفت: تلاش ما این است که ظرف دو سال آینده بتوانیم تا ۵۰۰ کتابخانه سیار برای مناطق محروم، روستاها و ... فراهم کنیم تا ان شاءالله عدالت فرهنگی از طریق کتابخانه سیار محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با هفته کتاب، زنگ کتابخوانی در مدرسه فرهنگ تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نواخته شد.

اسماعیلی در حاشیه این مراسم گفت: بسیار خرسندیم که امسال با ابتکار دوستان مان توانستیم هفته کتاب را در قالب زنگ کتابخوانی در مدرسه آغاز کنیم. جامعه دانش آموزی ما با بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز، بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه است و اگر برای گسترش کتاب و کتابخوانی جامعه هدف خود را اولویت بندی کنیم، اولویت نخست بچه ها هستند. هر قدر آن ها بیشتر با کتابخوانی خو بگیرند، حتما فردا، پدران، مادران و مسئولین خوبی در کشور خواهند شد؛ هر چقدر از کتاب فاصله داشته باشند، این فاصله بر آینده کشور اثرات نامطلوب خواهد داشت. به همین دلیل امسال بنا این است که به مدارس برویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ابتدای امسال همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳ میلیون کتاب به کتابخانه های مدارس اهدا کردند. در حال رایزنی هستیم که بتوانیم کتاب های درسی مورد نیاز بچه ها را در کلاس های درس نیز قرار دهیم که به اعتقاد من کار بسیار مهمی است و در نمایشگاه کتاب امسال نیز آقای رئیس جمهور بر این موضوع تأکید کردند که کتابخانه ها نباید صرفا مکان هایی برای کتابخوانان حرفه ای باشد و باید آن ها را گسترش دهیم.

وی افزود: از وزیر محترم صمت تشکر می کنم که موافقت کردند ما تعدادی خودرو به عنوان کتابخانه سیار داشته باشیم. در آغاز کار تنها ۲۵ کتابخانه سیار موجود بود که در حال حاضر این تعداد دو برابر شده و تلاش ما این است که ظرف دو سال آینده بتوانیم تا ۵۰۰ کتابخانه سیار برای مناطق محروم، روستاها و ... فراهم کنیم تا ان شاءالله عدالت فرهنگی از طریق کتابخانه سیار محقق شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =